Äntligen kunde samtliga kunder webbsidor få senaste Divi, alla frågetecken om dess nya prestandafunktioner hade rätats ut. En sajt med Enfold blev uppdaterad också, temamakarna hade äntligen kommit i fatt WordPress.
Att hålla webbsidorna uppdaterade och i full funktion är ett viktigt uppdrag. Precis som med bilar, webbsidor kräver service och omsorg, annars havererar de. Kan en kund tjäna pengar på sin webbsida om den inte fungerar? Men allt detta måste göras säkert och med omsorg.
Att uppdatera säkert innebär att jag gör efterforskningar, testar, backar upp, uppdaterar, testar igen – tills jag vet att allt fungerar till 100%. Funkar det inte så backar jag tillbaks webbsidan i väntan på mer information eller en buggfix. Ibland krävs en liten justering, det ingår alltid om du har extra tid tillagt. Övriga måste jag fråga innan jag åtgärdar. Det är därför timpriset i supportavtal med extra tid alltid har ett lägre timpris. Supportavtal med extra tid ger kunder full kontroll på sina kostnader.
Bilden är från min fjärrövervakning hos ManageWP, den tjänsten ingår i alla supportavtalen.
0 kommentarer