Johan Linder Communication
HEM —– UPPDRAG —– KONTAKT —– OM —–

Bekymmersfri WordPress

Varför behöver du ett avtal?

Ett supportavtal frigör tid för att driva ditt företag och du slipper oroa dig för din webbplats.

Tänk på det så här – du vill kunna lita på att din bil startar varje morgon och är du inte själv bilmekaniker kommer du inte att göra underhållet av din bil själv. Ditt företag är beroende av din webbplats och om du inte är en webbutvecklare bör du inte försöka göra allt själv. Driver du e-handel ska din butik kunna fungera dygnet runt.

Många av mina kunder har berättat att mina underhållsplaner har sparat dem många timmar varje månad och gett en verklig trygghet.

Vad är supportavtal?

Ett supportavtal för din webbplats är en affärsinvestering. Ungefär som att anlita ett företag för att sköta om ett hyreshus.

Mina supportavtal inkluderar planerade uppdateringar av webbplatsens alla komponenter (säkerhetsuppdateringar görs dagligen), jag gör säkerhetskopieringar, jag söker efter säkerhetsproblem och ser till när du uppdaterar innehåll på din webbplats att den inte plötsligt försvinner.

Avtalen inkluderar även övervakning av driften, dvs om din webbplats får problem en längre tid åtgärdar jag det utan att du behöver lyfta ett finger.

Sköter inte webbhotellet detta?

Ditt webbhotell ansvarar för att tillhandahålla och underhålla servrar. Problem som stänger ner alla webbplatser på en server?
Lugnt. Det löser de. Men det är alltså allt.

OBS! Ditt webbhotell är aldrig ansvarig för att din webbplats är igång och de har aldrig koll på när din webbplats har slutat att fungera!

Många av de som erbjuder ”Managed Hosting” får det att låta som att allt hanteras – men det är alltså fel. Om det uppstår problem kan de hjälpa dig att felsöka, men att lösa problemet, det är ditt ansvar.

Mina underhållsplaner ger dig lugn och ro

Small

  • Driftbevakning var 5:e minut
  • SSL-bevakning
  • Backup var vecka
  • Bevakad brandvägg
  • Säkerhetskontroll varje vecka
  • Uppdateringar var 14:e dag
  • Dagliga säkerhetsuppdateringar 
  • Rensning av spam var 14:e dag
  • Databasoptimering 1 gg/månad
  • Säkerhetsrevision 1 gg/kvartal
  • Premiumtillägg värda €320/år
  • Licens för Divi värt $89/år

Detta ingår inte

  • Månadsrapport
  • Säkerhetsrevisioner
  • Övervakning av formulärsvar
  • 404-revisioner
  • Domänryktekontroller
  • Webbsida recensioner och förslag
  • Hastighetstestning och justeringar

437 kr per månad

Vid helårsbetalning

Medium

  • 30 min assistans+rådgivning per månad
  • Driftbevakning var 5:e minut
  • SSL-bevakning
  • Backup görs före alla åtgärder
  • Bevakad brandvägg
  • Säkerhetskontroll varje vecka
  • Uppdateringar veckovis
  • Dagliga säkerhetsuppdateringar 
  • Rensning av spam 1 gg/vecka
  • Databasoptimering 1 gg/vecka
  • Månadsrapport
  • 404-revisioner 1 gg/kvartal
  • Domänrykteskontroll 1 gg/kvartal
  • Säkerhetsrevision 1 gg/månad
  • Årlig revision + förslag på åtgärder
  • Premiumtillägg värda €320/år
  • Licens för Divi värt $89/år

Detta ingår inte

  • Övervakning av formulärsvar
  • Staging-site för uppdatering av WooCommerce och specialkod
  • Hastighetstestning och justeringar

759 kr per månad

Vid helårsbetalning

Large

  • 60 min assistans+rådgivning per månad
  • Driftbevakning varje minut
  • SSL-bevakning
  • Daglig backup till molntjänst
  • Bevakad brandvägg
  • Dagliga säkerhetskontroll
  • Övervakning av formulärsvar
  • Uppdateringar sker dagligen
  • Dagliga säkerhetsuppdateringar 
  • Rensning av spam 1 gg/vecka
  • Databasoptimering 1 gg/vecka
  • Månadsrapport
  • 404-revisioner 1 gg/månad
  • Domänrykteskontroll 1 gg/kvartal
  • Säkerhetsrevision 1 gg/månad
  • Hastighetstest 1 gång per kvartal med förslag på förbättringar
  • Staging-site för uppdateringar
  • Revision av webbplatsen inkl förslag på åtgärder halvårsvis
  • Premiumtillägg värda €320/år
  • Licens för Divi värt $89/år

1253:50 kr per månad

Vid helårsbetalning

Extra Small – en automatiserad tjänst

Alla mina normala underhållsplaner inkluderar manuellt kontrollerade uppdateringar av din webbplats. Men jag förstår att vissa webbplatser med låg trafik inte behöver den sinnesfrid som kommer med att en riktig person hanterar dina uppdateringar.

Automatisk åtgärd innebär att backup tas av din webbplats, sedan uppdateras den och en rapport om resultatet skickas till mig efteråt. Då får du valet att åtgärda det själv eller om du vill låta oss ordna detta.

Extra Small betalar sig i längden. Om du skulle betala för detta själv skulle du betala €30/månad eller mer, plus att du skulle behöva konfigurera allt och du skulle inte ha en utvecklare tillgänglig för ytterligare utvecklingsarbete.

Notera: Licenser utöver Divi ingår inte i avtalet Extra Small.

Extra Small

  • Driftbevakning var 5:e minut
  • SSL-bevakning
  • Backup via webbhotellet
  • Bevakad brandvägg
  • Säkerhetskontroll varje månad
  • Automatisk uppdatering veckovis
  • Dagliga säkerhetsuppdateringar

276 kr per månad

Vid helårsbetalning

Vilken nivå passar dig?

Generella riktlinjer:

  • Om din webbplats har anpassad specialkod eller ett specialplugin som gjorts för din sajt kan du endast få supportavtalet Large.
  • Om din webbplats har medlemskap, forum, e-handel, flera språk, evenemangskalender eller annan utökad funktionalitet är du endast kvalificerad för avtalen Medium eller Large.
  • Om din webbplats inte faller inom någon av kategorierna ovan, är du berättigad till valfri nivå.

Extra Small: Passar för enkla webbplatser vars ägare vill ha avtal till lägsta kostnad. Alla webbplatser med detta avtalet måste ha fullständiga licenser för alla plugins eller teman, och att de tillåter automatisk uppdatering.

Small: Mitt normalavtal för enklare webbplatser vars ägare vill ha sinnesfrid. Det här är ett utmärkt val om din webbplats mestadels är informativ eller är en blogg, och om du inte kommer att be om regelbundna ändringar av den. Small är INTE möjlig för webbplatser som t.ex har e-handel, medlemskap, forum, flera språk, anpassade teman och plugins.

Medium: Mitt standardavtal för de flesta företag. Ett utmärkt val för de flesta företagswebbplatser. Enklare WooCommerce-webbplatser är tillåtna i denna plan, men en stagingsajt kommer inte att användas för att testa uppdateringar.

Large: Detta avtalet är avsedd för webbplatser med e-handel med WooCommerce, LearnDash, medlemskap eller anpassade teman som kräver en stagingsajt för uppdateringar. Med Large får du uppdateringar av WooCommerce, medlemskap eller anpassade temauppdateringar gjorda och testade innan de appliceras live.

Detta avtal kräver att ditt webbhotell erbjuder stagingsajt inifrån kontrollpanelen. Om du vill att stagingsajt ska användas men ditt webbhotell inte erbjuder 1-klicks staging, fråga mig om en offert för att sätta upp och underhålla en stagingsajt åt dig.

Om du har ett specialbyggt tema eller ett anpassat barntema kommer rimliga uppdateringar för att hålla WordPress-kärnan aktuell och dina plugins att utföras. Men om ditt tema kräver betydande ändringar efter en uppdatering av WordPress eller dina plugins, kommer det att erbjudas separat.

Några vanliga frågor:

Företaget AAA är billigare, varför är Jolico dyrare?

Det företaget kanske erbjuder lägre pris eftersom det mesta av deras arbete är utlagt till människor i länder där 50-100kr/timme är en rimlig lön.

Jag arbetar bara med erfarna proffs i Sverige som betalar skatt och moms.

Vad ingår i uppdateringar och vad ingår inte?

Inkluderat är uppdateringar av WordPress kärna, teman och plugins. Om en licens krävs för uppdateringar av temat eller plugin-programmet och det inte finns bland de plugins som vi inkluderar, är du ansvarig för att betala för dess licensavgifter.

Det som inte ingår är om temat eller plugins har ändringar som kräver 15 minuter eller mer av uppdateringar av din webbplats för att implementera de ändringar som behövs för att följa med uppdateringen. Inte heller ingår om ett plugin eller tema du använder inte längre stöds och behöver bytas ut. Dessutom, om det krävs 15 minuter eller mer för det arbetet, kommer du att faktureras separat för det.

För webbplatser med automatiserat underhåll (Extra Small) ingår ingen tid för arbete på om webbplatsen behöver ett tema- eller pluginbyte.

Vad händer när jag har frågor om min sida?

När du har frågor om din webbplats skickar du bara ett e-postmeddelande till oss på hej@jolico.se, några snabba frågor i månaden ingår i alla planer. Jag försöker svara på frågor inom 24 timmar.

Om du vill ha ett längre telefonsamtal och diskutera din webbplats måste du boka detta i förväg så att jag kan avsätta nödvändig tid.

Är jag låst till ett kontrakt?

Jag vill gärna jobba långsiktigt med dig, det tar tid att lära sig din webbplats. Det är därför jag erbjuder halvårs- eller helårsavtal.

Men blir du inte nöjd under den första månaden kan du säga upp avtalet och få allt återbetalt – utan diskussion.

Kan jag ändra mitt avtal om mina behov förändras?

Självklart! Kontakta mig bara och låt mig veta vad dina nya behov är. Jag kan göra de flesta avtalsändringarna så fort du betalat tilläggsfakturan.

Spelar det någon roll var min sida finns?

Tyvärr är det så. Jag har genom åren lärt känna dem alla och jag vet vilka som fungerar väl.

Några exempel på webbhotell jag jobbar mycket med är Templ, Beebyte, Oderland, Nunames och Hostinger. De motsvarar mina krav på bra support och vettiga villkor.

Några exempel på webbhotell jag inte arbetar med: One, Websupport/Binero, FSdata, Loopia, MissHosting, FSdata, BlueHost, Hostgator, GoDaddy, SiteGround, Network Solutions.

Om du har ett webbhotell som jag inte arbetar med, måste du byta – annars kan jag inte ingå avtal. Under den första avtalsmånaden kommer jag att flytta webbplats och epost. Detta debiteras på löpande timme. Oftast tar detta 2-3 timmar.

Erbjuder du rabatter?

Jag ger drygt 10% rabatt för helårsfakturering. Jag erbjuder även rabatter om du har fler än fem WordPress-sidor som du vill ska underhållas, samt om det gäller en icke vinstdrivande organisation eller en ideell förening.

Vilka betalningsmetoder används?

Du får en faktura som betalas till bankkonto i Belgien. Jag erbjuder inte kortbetalning eller Paypal eftersom deras avgifter är för höga.

Fakturan ska vara betald innan avtalsperioden inleds. Jag förlänger ditt supportavtal på samma nivå som innan med automatik.

Utebliven betalning innebär att webbplatsen sätts på paus. Om det inte krävs extra arbete utöver avtalet, debiteras inget extra för att starta upp den igen.

Tillkommer det en startavgift?

Det tillkommer en startavgift på €85 för alla nya supportavtal, men inte om jag har byggt webbplatsen och nyligen utfört underhåll på den. Undantag kan dock förekomma.

Om din webbplats visar sig vara allvarligt inaktuell, i fullständig oordning eller hackad kan jag inte sköta om din webbplats förrän detta åtgärdats. Efter uppstart får du en lista på vad som måste åtgärdas. Du kan välja att åtgärda problemen själv, eller så låter du mig fixa allt åt dig. Offert + tidsplan bifogas listan.

Jag behöver mer assistans, kan jag få det?

Självklart kan du få mer assistanstid, nu är det ett tillval till Small, Medium och Large.

Varje extra halvtimme i månaden kostar dig €25.

Jag har inte utnyttjat all assistanstid under en månad

Assistanstid utnyttjar under samma månad, tiden kan inte skjutas över till nästkommande månad.

Varför? Om alla kunder vill utnyttja sin icke utnyttjade assistanstid under en och samma månad, då blir det ingen tid över. Dygnet har bara 24 timmar…

Assistanstiden anpassar jag efter dina behov. Får du minskade behov kanske du skulle nedgradera avtalet. Komplettera då hellre med en timbank, den har ingen begränsning.

Villkoren finns att läsa här.
Komplett prislista (2024-02-03) finns här.

Vad behöver du ha hjälp med?

Berätta mera om dina behov så återkommer jag med en analys och ett prisförslag.

Vad behöver du?

Supportavtal

Har du redan pratat supportavtal med oss, kan du enkelt beställa här.
Beställ dina tillval i Butiken.

Prislista:

HalvårHelår
Extra small1817.003312.00
Small2886.505244.00
Medium5014.009108.00
Large8280.0015042.00
0
    Varukorgen
    Din varukorg är tomÅtervänd till butiken