Ett serviceavtal ser till att din hemsida fungerar

En webbplats kräver ständig tillsyn och omsorg. Ofta blir detta bortglömt i allt det dagliga. Jag ser till att din sajt är igång. Jag uppdaterar, backar upp, bevakar driften och åtgärdar alla problem. En slags driftförsäkring alltså. Med ett serviceavtal kan du koncentrera dig på din kärnverksamhet.

Bevakning

Driften bevakar jag 24/7. Om sajten inte kan nås får jag besked så jag kan vidta åtgärder.

Säkerhet

Jag lägger in skydd emot hackers så att din sajt är säker att besöka och skyddar ditt anseende.

Optimerar

Jag optimerar och tar bort överflödigt. En snabb sajt ger fler avslut och bättre sökresultat.

Uppdaterar allt

WordPress, temat och alla extrafunktioner behöver ständigt uppdateras, bl.a av säkerhetsskäl.

Backup

Om allting går åt pipan kan återställning från en backup vara enda lösningen. Jag gör detta regelbundet.

Assistans

Avtalskunder som behöver hjälp med inlägg, redigera bilder och lägga in produkter går före i kön.

Ja tack, låt mig bli din personliga IT-support!

Beställ här så mailar jag ett förslag som är specialanpassat för din webbplats.

Jag vill betala

Annat jag behöver hjälp med:

FAQ – uppdaterad 21 september 2019:

Serviceavtalet, basen för vårt samarbete kostar €28/månad.

Välj till fasta minuter för manuella åtgärder och prioriterad assistans. Eller köp timmar i en timbank.

E-handel bör lägga till för daglig backup och även en staging-site för att testa plugin innan de går live, då äventyras inte din försäljning. Läs mer under fliken tillval.

Detta ingår:

  • Uppdatering av sajten dagligen.
  • Backup av din databas varje månad. Vill du ha backup gjort oftare, finns det som tillval.
  • Bevakning av driften dygnet runt och jag agerar om du får ett längre driftstopp.
  • Bevakning av brandväggen

Detta ingår inte:

  • Låsa upp blockerade användare.
  • Lägga in nytt innehåll.
  • Felsöka plugin och tema.
  • Normal arbetstid är helgfria vardagar 07-12 svensk tid.
  • Jourtid är all övrig tid.
Beställ och betala via faktura. Komplettera med timmar här.

Kontakta mig via Gmail, Messenger, Skype eller WhatsApp under arbetstid. Via email även på övrig tid.

Tillval för Prioriterad Assistans:

  • 30 minuter €25/månad
  • 60 minuter €45/månad
  • 90 minuter €60/månad
  • 120 minuter €80/månad

Utnyttja det för felsökningar, lägga in nytt innehåll, nya produkter och annat småfix.

Dessutom:

  • Daglig backup till säker molnserver: 3/månad (oavsett vilket webbhotell du har)
  • Länkkontroll inklusive rapport: €3/månad
  • Staging-site för att testa uppdateringar innan driftsättning enligt offert
  • Webbhotell: Budget €31/år – Företag €45/år – E-handel enligt offert.
Vill du inte ha serviceavtal med fria minuter är timbank bästa valet för dig:

1 timme kostar €75 (€5 billigare än på faktura)
3 timmar kostar €210 (dvs €70/timme)
5 timmar kostar €330
(dvs €66/timme)
10 timmar kostar €600 (dvs €60/timme)

Utnyttja dina timmar för valfria arbeten och åtgärder på sajten. Tid som jag behöver för uppdateringar och felsökningar drar jag också från timmarna. Timmarna är knutna till dig som kund, dvs äger du flera sajter kan de utnyttjas för alla. Köp via Swish här eller beställ mot faktura.

Har någon annan än jag skapat din webbplats måste den gås genom inifrån och ut innan jag tecknar ett serviceavtal.

De åtgärder jag föreslår måste ha genomförts innan dess, antingen av dig eller av mig.

Beställer du arbetet av mig betalar du i förskott enligt den offert jag ger dig.

Upptäcker jag något oförutsett under arbetets gång får du en ny offert som ska vara betald innan jag fortsätter.

Villkor för support och integritet finns här.

Dessa kan ändras om så krävs, detta meddelas via nyhetsbrev, i bloggen och på Facebook.

Jag debiterar i Euro med omräkning till SEK till dagskurs. Du kan betala avtalet i Euro till Tysk bank, i SEK till Nordea eller i SEK via Swish. Andra valutor (t.ex HKD, USD, GPB, AUD, NZD eller THB) enligt överenskommelse.
Jag ansvarar för mina åtgärder och återställer till den senaste backupen om jag inte kan lösa problemet.

Felsökning och avhjälpning av kundens åtgärder debiteras enligt ordinarie timtaxa och emdast under ordinarie arbetstid. Minsta debiteringstid är 30 minuter.

Pin It on Pinterest