Support av hemsidor

Jag ser till att er webbplats fungerar så att den gör någon nytta för er.

Låt mig sköta om er webbplats.

Alla webbplatser kräver regelbunden omsorg; uppdateringar, säkerhetskontroller, optimering och felsökning. Hackas er hemsida kan det påverka er status på nätet, och om er epost klassas som skräppost och inte kommer fram, kan ni förlora stora affärer. Att åtgärda detta tar tid och kostar dubbelt: Både utebliven inkomst och konsulttid.

Så om ni har investerat stora pengar i en WordPress-webbplats, varför inte lita på de personer som känner till WordPress inifrån och ut?

Låt proffsen sköta om och skydda er webbplats.

agsdi-cloud-padlock

Bra säkerhet

De flesta intrångsförsök utnyttjar gamla teman, plugins eller WordPress. Jag håller webbplatsen säker så att risken för att den blir hackad minskar.

agsdi-flash

Hög hastighet

En långsam sida minskar er försäljning, er rankning på Google sänks och ni förlorar kunder och besökare. Jag optimerar och förbättrar den.

agsdi-money-bag

Spara tid

Det tar onödig tid för er att sköta om er webbplats. Jag minskar risken för att sidan slutar fungera eller behöver omfattande reparationer.

agsdi-world-heart

Wordpress utvecklas

Men det betyder också att det behövs ständigt uppdateringar, med risk för konflikter och buggar. Låt mig skydda er investering.

Vilken support passar er bäst?

Trygghetspaketet

175kr/mån

Bloggar och  mindre hemsidor.

Uppdateringar av WordPress, tema och tillägg görs minst en gång per vecka.

Brandväggen uppdateras automatiskt.

Backup en gång i månaden, om det inte görs av ert webbhotell. Gratis återställning.

Normalt skydd av hemsidan.

Radering av spamkommentarer görs en gång i månaden.

Krävs det att jag loggar in för att felsöka ett problem, betalar ni detta via klippkort.

Arbete med design, inlägg eller sidor kostar er 799kr/tim.

Betalas via autogiro med kort eller Paypal. Halvårs- eller årsvis även på förskottsfaktura.

Startavgift kan debiteras i somliga fall.

Premiumavtal

fr 450kr/mån

Prioriterad support för företaget.

Erbjuds endast efter kontroll. Webbplatsens omfattning avgör vilket avtal som krävs.

Uppdateringar gör jag dagligen och arbete på er webbplats går först i kön.

Uppdatering av E-butiker testas på en testsajt innan den aktiveras i er butik.

Backup görs en gång i veckan, om inte ert webbhotell gör detta. Gratis återställning.

Utökat skydd av hemsidan.

Radering av spamkommentarer görs en gång i veckan.

Betalas via autogiro med kort eller PayPal. Kvartalsvis även på förskottsfaktura.

30-60 minuter extra arbetstid ingår som kan användas för valfri support. Ytterligare arbetstimmar köper ni till rabatterat pris 699kr/tim (799kr)

Klippkort

895kr/st

Inget fast avtal behövs.

Klippkortet ger er 10 åtgärder à 15 min.

Allt sker på ert initiativ. Ni loggar in på er webbplats, ser något som behöver fixas och beställer detta via email eller messenger. Kräver att ni har ett positvt saldo på ert klippkort. Jag gör tyvärr ingenting förrän ni har fyllt på ert klippkort.

Klippkortet kan användas för valfri support. Dock inte för design eller för att lägga in nya funktioner.

Klippkortet är alltså inget serviceavtal. Det är bara ett smidigt sätt för er att betala för support. Vill ni att jag självständigt ska hålla er hemsida uppdaterad, bevaka drift, backa upp och sköta om säkerheten skall ni hellre boka ett trygghetspaket eller ett premiumavtal.

Köp med kort eller Swish.
Mot faktura: 2 klippkort för 1790kr.

Så här beställer ni support:

1. Fyll i formuläret längst ner eller eposta mig på hej@jolico.se.
2. Ange länk till er hemsida så gör jag en snabb koll utifrån.
3. Därefter mailar jag ett förslag som är anpassat för er verksamhet.
4. Ni får då vidare anvisningar samt hur ni kan starta upp er prenumeration.

Vet ni redan vad som behövs kan ni besöka butiken och boka avtal eller köpa klippkort

Vanliga frågor:

Trygghetspaket passar bäst för en landningssida eller en personlig blogg.

Premiumavtal väljer företag som är beroende av webbplatsen för sin verksamhet och där ett längre avbrott orsakar kännbar ekonomisk förlust eller andra problem.

Nivån på premiumavtalet beror på omfattningen av er webbplats. Många olika faktorer vägs in i min bedömning och detta presenteras i den offert ni får av mig.

Jag gör uppdateringar enligt ovan. Allt utöver ert avtal debiterar jag via klippkort eller enligt timtaxa.

Viktiga säkerhetsuppdateringar görs direkt för att förhindra driftproblem.

Jag väntar ofta en vecka innan jag genomför större WordPress- eller temauppdateringar så att alla buggar har åtgärdats. Innan jag uppdaterar något gör jag alltid nödvändig research så att inga problem uppstår.

Om er hemsida redan har problem och inte fungerar som den skall kan jag givetvis hjälpa till.

Jag kollar upp vad som är tokigt och ger en offert på vad som måste göras och hur lång tid det kan ta.

Denna kontroll måste alltid göras om er hemsida inte har byggts av mig.

Min support har ingen bindningstid. Ni kan avbryta abonnemangen när som helst.

Vill ni uppgradera ert abonnemang av trygghetsavtal till ert premiumavtal? Skicka mig ett email för att få offert med anvisningar. Sak samma om ni vill nedgradera. 

Har ni betalat ett år eller kvartal i förskott sköter jag om webbplatsen avtalstiden ut.

Klippkort är min lösning av två problem:

Dels som ett komplement till er som har trygghetspaketet när jag måste logga in och felsöka något.

Dels om ni inte vill binda er vid något avtal alls.

För varje arbetad kvart drar jag ett klipp på kortet. När ni har två klipp kvar på ert klippkort får ni ett email med besked att fylla på igen via Paypal/Swish. Har ni köpt via faktura skickar jag förnyelsefaktura enligt aktuella villkor.

Om ett tillägg anses som föråldrat, dvs som inte stöds av aktuell version av WordPress, övervakar jag driften av tillägget tills vidare.

Om inga problem uppstår får den vara kvar på din webbplats.

Om inte, föreslår jag ett annat tillägg som fungerar och stöds av aktuell version av WordPress.

Om en uppdatering förstör en hemsida återställer jag sidan till senaste backupen. Därefter blir ni underrättad om problemet.

De flesta problemen åtgärdas utan kostnad, men anpassade plugins, problem som orsakats av användare, eller speciellt tidskrävande problem, kan i vissa fall vara fakturerbara.

Mina ordinarie arbetstider för support är 07-15 helgfria vardagar.

Krävs arbete under annan tid debiterar jag istället enligt ordinarie timtaxa.

Bonus: Är er hemsida byggd med temat Divi ingår licens i priset (värde 800kr/år).

Andra licenser kan erbjudas till lägre pris eftersom kostnaden då kan delas med andra kunder.

Avslutar vi vårt samarbete måste ni köpa egna licenser så att ni får ta del av säkerhetsuppdateringar. Jag har rabatterade priser och skickar gärna en länk.

Mina villkor för support och integritet kan ni läsa här.

Beställer ni ett avtal godkänner ni dessa.

Skriv en rad:

Vad kan jag göra för er?

Följ Jolico:

Följ Jolico: